sobota, 21 lipca 2012

INTEGRATING SOCIAL NETWORK WITH THE UNITY

Niestety, zostałam zmuszona do reinstalacji mojego kochanego Ubuntu. Co mnie do tego sprowokowało? Temat jest tak śliski, że wolałabym go nawet nie zaczynać, a w najbliższym tygodniu planuje opijanie utraty 250 GB danych. Jak to powiedział mój kolega, dobrze, że moje backupy (mimo genialności mojego opisu na formach) nigdy nie kierowały się do /dev/null.

Prawda jest taka, że skoro już przeinstalowałam system i straciłam większość danych chciałam coś w swoim systemie zmienić. Primo: wywaliłam KDE! Stało się zbyt kobyłowate i mało funkcjonalne. Może wygląda elegancko, ale mój system zaczął mieć problemy emocjonalne, a to nie robiło się irytujące. Gnome Shell także nie zdawał egzaminu. Owszem, był elegancki (wersja 3.4 wzbudza we mnie pozytywne wrażenia estetyczne, ale nic poza wyglądem nie daje).

Co zrobiłam? Zdecydowałam się na małe testy znienawidzonego Unity! Od kiedy weszło byłam wściekła, jak osa, ale jego funkcjonalność teraz i integracja z wszelkimi możliwymi usługami sprawia, że nawet dla mnie wysuwa się na prowadzenia. Co takiego pokochałam w Unity? Integracje tego środowiska z wtyczkami do Social Network. Jako wielka fanka Facebooka, Twittera i innych tego typu bajerów byłam zachwycona (i w sumie nadal jestem) tym, jak pięknie wiget zwany Fogger wspomaga przeglądanie FB pod Unity.

Co zrobić, aby mieć Foggera? Wystarczy dodanie kilka PPA i instalacje aplikacji.

$sudo add-apt-repository ppa:loneowais/fogger
$sudo add-apt-repository ppa:loneowais/fogapps
$sudo apt-get update
$sudo apt-get install fogger facebook-fogapp


Aplikacje uruchamiany z poziomu Unity i wykreowane przez nią buttony możemy dorzucić do Panelu Uruchamiania. Poza FB dołączyłam sobie Gmaila i Twitterka, a poniżej zamieszczam kilka screenów z nowej zabawki.



Klikając na rysunek z boku możemy sobie zmienić ikonkę. Proponuje szukać plików PNG bez tła, wtedy wygląda to na pasku Unity zdecydowanie bardziej zadowalająco.



No i mamy Facebooka, ale wygląda, jak wygląda. Potrzebujemy jeszcze skryptów do jego obsługi. Klikamy na okno Facebooka, aby stał się aktywną aplikacją, a później kursorem myszki idziemy na górny pasek (jak na picu poniżej).



Wybieramy opcje Preferences i pod Show Scripts do folderu, który nam się pokaże kopiujemy plik z rozszerzeniem .js, natomiast  później pos Show Styles do kolejnego folderu kopiujemy plik .css.


I możemy się cieszyć ładną apką do Fajsika :)))



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Thx a lot :*

REGULAT GUESTS