poniedziałek, 23 lipca 2012

HOW TO INSTALL THE HEROES OF MIGHT AND MAGIC III ON UBUNTU

Znów będzie trochę Windowsem jechało, ale niestety nie jestem w stanie nic poradzić na to, że panowie i panie z M$ są rynowym potentatem, a studentem nie kaktus - grać musi!!! Prawda jest taka, że notka znów skierowana jest do znajomych, ponieważ udało mi się przerobić znajomego, aby bratu na starym i ledwo już żyjącym laptopie postawił Ubuntu. To postawił można ująć w bardzo duży cudzysłów, bo zabawa skończyła się tak, że owe Ubuntu w wersji 10.04 remixowane pod netbooki to ja postawiłam, no ale cóż - narzędzie do partycjonowania może przerazić każdego :))) (dobrze, że to było Ubuntu, a nie Gentoo, bo fdisk wprawiłby w głęboką depresję :P). Wracając do tematu - umowa była jedna. Bratu na lapku mają chodzić Adapetr WIFI na USB Encore (żaden problem, od czego jest ndiswrapper ^^), kolekca kultowej gry Pokemon (no nawet emulator Gameboya się znajdzie, więc trywialne raczej) i Heroski trójeczka ^^
To ostatnie było tylko uwieńczeniem kolekcji, bo postawinie tak starej gry korzystając z udogodnień Wine, Winetricks i PlayOnLinux to już nie jest takie wyzwanie, ale przynajmniej można napisać nowy i pasjonujący post.
Moja instalacja zaczęła się od pobrania kilku narzędzie do konwertowania obrazów, montowania etc. Teraz byłam pewna, że żadnego kroku nie pominę, bo system, który stoi u mnie jest w leksza "goły" - ma dokładnie kilka dni i tak naprawdę połowy aplikacji i bibliotek jest mi brakuje. Obraz gry był w .nrg więc skorzystałam z nrg2iso znajdującego się w repo, a montowanie zostawiłam konosli (ostatnio do instalacji pakietów używam aptitude, bo nie ma takich problemów z zależnościami, jak apt-get)


$sudo aptitude nrg2iso
$sudo nrg2iso heroes.nrg heroes.iso
$sudo mount -o loop -t iso9660 heroes3.iso heroes/






Kolejnym krokiem będzie odpalenie Wine. Wersja, która mam to kompilowane ze źródeł 1.5.9 (z wineprefixami do DirectX 9.0)

$wine Autorun.exe

Pojawia nam się okno instalatora.




Ścieżko instalacyjne zostawiamy bez zmian, ponieważ Wine sam sobie wyprefixuje, gdzie ma to wrzucić.
Teraz z konsoli wchodzimy do katalogu z grą i za pomocą Wine uruchamiamy plik binarny exe (z poziomu usera, inaczej będą problemy z Xami)


$cd ~/.wine/drive_c/Program Files/HEROES3$ cd BLADE/
$wine h3blade.exe




I możemy się cieszyć naszymi Heroskami - ENJOY!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Thx a lot :*

REGULAT GUESTS